Od momentu otwarcia, most pieszo-rowerowy nad Wisłą w stolicy Polski, Warszawie, przyciągnął znaczne tłumy odwiedzających. W ciągu zaledwie pierwszego tygodnia od inauguracji, przeprawa ta była miejscem spacerów około 200 tysięcy osób. Nowa budowla napotkała na ogromne zainteresowanie mieszkańców miasta i turystów zarówno podczas weekendu otwarcia, jak i świąt wielkanocnych.

Most ten jest pierwszym tego typu obiektem w stolicy, dedykowanym wyłącznie piechurze oraz cyklistom. Jego długość wynosi 452 metry i stanowi połączenie pomiędzy Śródmieściem a Pragą. Otwarcie mostu miało miejsce 28 marca, po dwuletnim okresie budowy, a więc miesiąc przed planowanym terminem. Inauguracyjnego wieczoru prezydent Rafał Trzaskowski oraz liczne grupy warszawiaków uczestniczyły w spacerze po nowo wybudowanej konstrukcji.

Przeprawa jest jednopoziomowa i opiera się na siedmiu żelbetonowych podporach. Na lewym brzegu Wisły most rozszerza się, tworząc dwie rampy, które przerzucone są nad bulwarami w rejonie Wybrzeża Kościuszkowskiego. Konstrukcja ma kształt błyskawicy i jej szerokość jest zmienna – w najwęższym miejscu mierzy 6,9 metra, a nad nurtem rzeki rozszerza się do 16,3 metra.

Most ma nie tylko funkcję komunikacyjną, ale także rekreacyjną. Jego konstrukcja załamuje się w dwóch miejscach, tworząc miejsca, gdzie piesi i rowerzyści mogą zatrzymać się i podziwiać widoki na Warszawę i Wisłę. Szczególną atrakcją jest widok na zabytkowe centrum miasta, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. W tych miejscach konstrukcja jest znacznie szersza i wyposażona w drewniane siedziska.

Nowy most znacznie przybliżył lewobrzeżną Warszawę do centrum – zarówno fizycznie, jak i symbolicznie. Piechurzy mogą przemierzyć go spacerem w ciągu 6 minut, a rowerzyści zaledwie w 2 minuty. Po otwarciu mostu oraz rewitalizacji ulic Okrzei i Ząbkowskiej, stanie się on nowym symbolem miasta – praskim odpowiednikiem Traktu Królewskiego.