Warszawskie Linie Turystyczne zanotowały kolejny, wyjątkowo udany sezon. W tym roku, skorzystało z nich aż 204 375 osób, co stanowi nowy rekord. Pasażerowie mieli do wyboru różne formy transportu: karawanę turystyczną „setka”, historyczne tramwaje linii 36 i T, romantyczną kolejkę wąskotorową do Tarczyna oraz atrakcyjne przeprawy promowe przez Wisłę i wycieczkę statkiem do Serocka.

Latem, kiedy słońce prażyło najmocniej, wielu mieszkańców stolicy decydowało się na relaksującą przeprawę promową przez naszą Królową Rzek – Wisłę. Trzy promy – Wilga, Pliszka i Słonka – przewiozły łącznie ponad 147 tysięcy pasażerów w tym roku. Prom Słonka oferował przeprawę z Cypla Czerniakowskiego do plaży Saskiej Kępy, Pliszka woziła pasażerów pomiędzy nabrzeżem mostu Józefa Poniatowskiego a plażą pod stadionem PGE Narodowym, natomiast Wilga kursowała z Podzamcza na plażę przy Zoo na Pradze.

Wschodzące słońce i piękna pogoda sprzyjały wielu spacerom i wycieczkom. Autobusy linii 100 okazały się szczególnie popularne, przewożąc ponad 30 tysięcy pasażerów – blisko 7 tysięcy więcej niż w 2023 roku. Wśród nich były zabytkowe ikarusy, słynny „ogórek” (najstarszy model z 1972 roku), a także nowoczesne autobusy niskopodłogowe jak jelcz, MAN, neoplan i solaris. Dzięki nim, pasażerowie mogli odwiedzić najważniejsze atrakcje Warszawy, takie jak muzea Powstania Warszawskiego, POLIN, Narodowe, Stare Miasto czy Zoo.

Podczas letniego sezonu pasażerowie mieli także możliwość podróżowania zabytkowymi tramwajami weekendowej linii T. W tym roku linia ta była obsługiwana przez klasyczne tramwaje sterowane na korbę, co okazało się wielką atrakcją dla miłośników transportu szynowego. „Tetka”, jak pieszczotliwie nazywano linię T, przewiozła ponad 18 tysięcy pasażerów, co stanowi wzrost o ponad 2 tysiące w porównaniu do poprzedniego roku. Dodatkowo w tygodniu można było spotkać na trasie zabytkowe tramwaje linii 36.

Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa przyciągnęła w tym roku ponad 3,5 tysiąca pasażerów. Pociągi do Piaseczna startowały ze stacji obsługiwanej przez historyczne autobusy marki Jelcz i Ikarus. Rumuńska lokomotywa spalinowa przewoziła pasażerów do różnych atrakcji, a na wagonach z 1914 roku można było doświadczyć atmosfery dawnych lat.

Rejsy statkiem „Zefir” do Serocka cieszyły się wielkim powodzeniem. Tylko w tym sezonie skorzystało z nich prawie 4,5 tysiąca osób. 100-osobowy statek wyruszał w rejs o godzinie 9:00 nad Kanałem Żerańskim i wracał do stolicy około godziny 18:00, przepływając przez Zalew Zegrzyński i oferując malownicze widoki oraz możliwość obejrzenia ruin mostu z końca XIX wieku.

Warszawskie Linie Turystyczne mają zaplanowany powrót na trasę 1 maja 2025 roku.